36 comentarii la “Tehnica iconografiei !

  1. felicitari…jos palaria in fata ta…

    si eu pictez icoane ..dezavantajul este ca nu am studii de teologie ci studiu de restaurare si conservare a operelor de arta ,sectia pictura tempera pe lemn,sibiu

    m-am invatat singur dupa erminia picturii bizantine..desi mai am de invatat multe

    • Multumesc….Pentru inceput trebui studiat si apoi pas cu pas pus in practica. Cat despre manuale pt inceput iti recomand Erminia picturii bizantine, Truda iconarului, Icoana, chipul nevazutului, Ritmul in pictura bizantina.

  2. buna liviu, ti-am scris si un email, dar vin si postez intrebarea aici: te-ai gandit vreodata sa predai cursuri?sunt convinsa ca sunt multi doritori in a urma aceasta arta.multumesc

  3. ce sa spun! Frumos? Extraordinar? Spun doar ca este har in ce faci. Si eu mai pictez . Dar…………..mai e pina acolo.

  4. minunat, felicitari! o sa incerc si eu sa studiez cartile indicate de tine pentru inceput si apoi sa pun in practica….
    gasesc materialele indicate de tine ca materie prima la magazine de specialitate?
    multumesc!

  5. am citit ca se poate folosi ulei de in fiert pentru vernisare , sunt incepator si nu prea stiu , daca se poate folosi de unde as putea cumpara ? multumesc

  6. foarte frumos!!!!!.Am si eu 2 intrebari,de curand m am apucat de pictura bizantina si vreau sa stiu cu ce se lacuieste foita de aur pentu a nu se inegri.

    Mai exact in ce cantitati sa pun apa otetul si galbenusul?
    multumesc frumos!

  7. Buna ziua! Sunt foarte frumoase lucrarile dumneavoastra! Si mie imi este drag sa pictez si mi-am propus sa realizez, cu ajutorul lui Dumnezeu, o icoana cu un sfant drag mie. Am mai pictat icoane, dar nu am asa multe cunostinte in privinta materialelor. Am vazut unele icoane care au un strat de vernis foarte gros, arata ca un strat de ceara… Mi-a placut mult, insa nu stiu ce ar putea fi. Eu utilizez un vernis de la maimeri, care este foarte subtire. Stiti cumva ce ar putea fi? Va multumesc anticipat!

    • Buna ziua,
      Exista o mare varietate de vernisuri,mate, lucioase, ceara, rasini naturale, vernisuri sintetice etc. si diferente intre produsele cu aceleasi proprietati dar de firme diferite. Conteaza si tehnica in care sunt lucrate icoanele si daca pictura a fost izolata sau nu, inainte de aplicarea vernisului.

  8. doamne ajuta,numele meu e vasile…info daca se poate.. la pictura in acrilic icoana bizantina..cam ce ar trebui respect mai ales la treceri fine,vesminte,culoare umbra si lumini..,e o diferenta mare cred intre pigmentu cu ou si acrilic cu apa..asa cred,cateva explicatii daca se poate..multumesc..

  9. Pingback: Actualitatea, importanța și necesitatea Sfintelor Icoane pentru viața și misiunea Bisericii astăzi – Teologie pentru azi

  10. Imi spui te rog, ce tip vernis ai folosit??
    Gomma lacca- vernis am folosit, dar mi s-a inegrit foita de aur, parca este ceara, desi pare foarte luchid serlacu.
    Am dat un strat de vernis pe blat, mixtionul, dupa care am aplicat foita de aur.
    Dupa ce se aplica foita de aur trebuie sao las o zi intreaga ca sa se fixeze foita de aur si apoi sa vine cu pensula fina indepartarea resturilor?
    Multumesc mult

  11. Vă recomand să căutaţi la B.N.R cartea apărută acum 2-3 ani „Repere tehnice murale în pictura bisericească din România” veţi găsi acolo pas cu pas cu lux de amănunte tot ce vă interesează despre lemn, grunduire,poleire, pictură, dela pregătirea materialelor până la vernisare. Autor – Lector univ. dr. Dumitru Mihai

Lasă un comentariu